کف کاذب فولادی

کف کاذب فولادی چیست؟

کف کاذب فولادی یکی از محصولاتی است که ساخت و تولید آن از طریق دستگاه هایی که در آرتا ماشین عرضه می شود امکان پذیر است امروزه از کف های کاذب در صنایع و برای مکان های مختلف استفاده می شود و می تواند گزینه مناسبی برای اتاق های کنترل، سرور، مانیتورنیگ در ادارات و ارگان های دولتی باشد که البته در زمان خرید این نوع کف لازم است که اطلاعاتی را در مورد آن داشته باشید از این رو در این مقاله قصد داریم به بررسی کف کاذب فولادی بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم دعوت می کنم با همراه باشید.

کف کاذب فولادی

این نوع کف کاذب همانگونه که از نامش نیز پیدا است از متریالی به نام فولاد تولید می شود که شامل دو ورق فولادی فرم داده شده می باشد که اتصال آن ها از طریق جوش های نقطه ای صورت گرفته است و برای پر کردن حد فاصل میانشان از نوعی بتن خاص استفاده می شود.

مهم ترین ویژگی این نوع کف کاذب به واسطه فولادی که در ساخت آن به کار رفته استحکام بالای آن است لذا اگر به دنبال کاف کاذبی با قدرت تحمل بار بالا هستید این نوع کف فولادی را به شما پیشنهاد می دهیم این نوع کف برای مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند نیز مناسب می باشد. البته ذکر این نکته نیز لازم است که کف های کادب فولادی برای محیط هایی که دما و رطوبت بالایی دارند انتخاب مناسبی نمی باشد.

آرتا ماشین فعال در زمینه خط پلاستوفوم دست دوم می باشد. در صورت نیاز به خط یونولیت بسته بندی با ما در تماس باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره خط تولید پلاستوفوم یونولیت با آرتا ماشین در ارتباط باشید. شرکت آرتا ماشین در زمینه خط کامل یونولیت فعالیت می کند.

مشخصات کف کاذب فولادی

در ادامه به چند مورد از مهمترین مشخصه های کف کاذب فولادی اشاره می کنیم:

  • بر روی این نوع کف امکان نصب روکش های اچ پی ال و پی وی سی وجود دارد
  • حداقل و حداکثر ارتفاع در این نوع کف به ترتیب برابر 6 و 160 سانتی متر است.
  • حداکثر وزنی که کف کاذب فولادی در متر مربع می تواند تحمل کند 42 کیلوگرم است.
  • اصلی ترین قطعه ای که در کف فولادی به کار رفته است تایل نام دارد که دارای نوارکشی دور است.
  • جنس پایه های این نوع کف از فولاد است.
کف کاذب فولادی چیست؟
کف کاذب فولادی چیست؟

اجزای تشکیل دهنده کف کاذب فولادی

برای ساخت کف کاذب فولادی از تجهیزاتی نظیر تایل، کلاهک، اسیرینگر، میله رابط و … استفاده می شود در واقع تمامی این اجزا در زیرسازی کف به کار می روند و در پایان نیز پنل ها بر روی آن ثابت خواهند شد. در ادامه چند مورد از مهم ترین این اجزا را مورد بررسی قرار می دهیم:

تایل: اصلی ترین اجزای به کار رفته در کف کاذب فولادی تایل است که با نام پنل نیز شناحته می شود، جنس تایل براساس نوع کاربرد و محل نصب تعیین می شود، در حقیقت بعد از این که مراحل نصب کف کاذب به پایان رسید آنچه که قابل رویت است فقط تایل ها هستند که سطح را به صورت یکنواخت پوشش می دهند، معمولا پنل به کار رفته در کف کاذب فولادی از جنس HPL و PVC می باشد.

از ویژگی های تایل می توان به امکان تعویض آن در صورت صدمه دیدن، جلوگیری از ایجاد درز در کف و جلوه زیبا و یکنواخت آن اشاره کرد. همچنین اطراف تایل ها زهوار قرار می گیرد که این امر موجب پر شدن هرگونه منافذ احتمالی شده و از این طریق گرد و غبار به بخش زیرین کف کاذب نفوذ نخواهد کرد.

پایه: برای ساخت پایه های کف کاذب فولادی از نوعی فولاد آبکاری شده استفاده می کنند که از ویژگی های این پایه ها می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع و رگلاژ آن با استفاده از پیچ و مهره اشاره کرد، توجه داشته باشید که پایه ها در میان دو ورق فولادی قرار می گیرند و هر گونه سیم کشی و یا کابل سیستم های سرمایش و گرمایشی در این قسمت قرار می گیرد که این امر علاوه بر ایجاد نظم موجب می شود تا در صورت لزوم دسترسی سریعی به این تجهیزات داشته باشید و بدون نیاز به تخریب هر گونه تعویض و یا تعمیری در بخش تاسیسات لازم باشد آن را به راحتی انجام دهید.

شرکت آرتا ماشین فعال در زمینه خط تولید پلاستوفوم می باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره خط تولید فوم پلی استایرن با آرتا ماشین تماس بگیرید.
مجموعه آرتا ماشین در زمینه خط پلاستوفوم به صورت تخصصی فعالیت می کند. برای اطلاع از خط تولید یونولیت سقفی با شرکت آرتا ماشین در تماس باشید.

استیرینگر: این قطعه در بخش زیر ساز قرار می گیرد که فضای مشبکی 60*60 در زیر تایل ها با استفاده از استیرینگر صورت می پذیرد و تایل ها بر روی این فضا قرار گرفته و مانع از حرکت آن ها می شوند، توجه داشته باشید که استیرینگر در بخش زیرسازی نقش اساسی بر عهده دارد و مانع از حرکت تایل ها می شود یعنی اگر این قطعه وجود نداشته باشد به مرور تایل ها حر کت کرده و میانشان درز و فاصله ایجاد خواهد شد. همچنین استرینگر از ایجاد صدا و لرزش در تایل ها نیز ممانعت می کند و افرادی که بر روی کف کاذب فولادی در رفت و آمد هستند فضای خالی زیر کف را احساس نخواهند کرد.

کف کاذب فولادی چیست؟
کف کاذب فولادی

مزایای کف کاذب فولادی

  • تایل به کار رفته در این نوع کف کاذب در برابر ساییدگی و فرور رفتگی از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • پوشش تایلی که برای کف های کاذب فولادی تعبیه شده است برای همیشه ماندگار است.
  • تایل در سایزهای دقیق و یکسانی تولید شده اند که این امر موجب می شود بعد از اتمام نصب در نتیجه نهایی هیچگونه درزی وجود نداشته باشد.
  • از آنجا که فولاد به کار رفته در ساخت این کف کاذب نوعی فلز محسوب می شود لذا در برابر حریق مقاومت بالایی دارد.
  • مقاومت کف فولادی در مقایسه با کف آلومینیومی در برابر نیروهای دینامیکی بیشتر است.

مراحل تولید یونولیت یکی از مقاله های جدید سایت آرتا ماشین می باشد که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید.

نکاتی که قبل از نصب کف کاذب فولادی باید بدانید

برای تسریع در روند اجرای کف کاذب توصیه می کنیم که موارد ذیل را رعایت کنید:

  • محیط مورد نظرا را قبل از اجرا نظافت کنید.
  • بایستی ابعاد محیط را براساس ابعاد مربع کف کاذب مورد بررسی قرار دهید.
  • قبل از اجرا حتما بایستی ارتفاع میان دو ورق را بررسی کنید.
  • ارتفاع تمام شده با مسیر حرکت درب های بازشو بایستی همخوانی لازم را داشته باشد.
  • برای نصب تجهیزات در اجرای کف کاذب از استراکچرهای با مقاومت بالا استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آرتا ماشین می توانید به صورت آنلاین با این شرکت تماس بگیرید و یا از طریق مراجعه به سایت با کارشناسان آن در ارتباط باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره خط یونولیت با شرکت آرتا ماشین در ارتباط باشید. آرتا ماشین در زمینه خط کامل پلاستوفوم فعالیت می کند.

اجزای تشکیل دهنده کف کاذب فولادی چیست؟

در این مقاله از سایت آرتا ماشین به برسی کامل اجزای تشکیل دهنده کف کاذب فولادی پرداخته ایم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

مزایای کف کاذب فولادی چیست؟

ایل به کار رفته در این نوع کف کاذب در برابر ساییدگی و فرور رفتگی از مقاومت بالایی برخوردار است. و … برای خواندن بقیه موارد این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *