کاربرد یونولیت سقفی چیست

کاربرد یونولیت سقفی چیست، چه معایب و مزایایی دارد؟

امروزه از یونولیت به دلیل وزن سبک، مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت، عایق صوت و دما، ضد ضربه بودن و … استفاده های زیادی در صنایع مختلف می شود. یکی از موارد کاربرد یونولیت سقفی، ساختمان سازی است که می توانند باعث کم شدن وزن کلی ساختمان، صرفه جویی در استفاده از مصالح ساختمانی و کوتاه شدن زمان اجرای پروژه شود. امروز در این مقاله با معرفی کاربردهای یونولیت، مزایا و معایب خط یونولیت ، در خدمت شما هستیم.

کاربرد یونولیت سقفی

کاربرد یونولیت سقفی در صنعت ساختمان سازی، از یونولیت سقفی به عنوان عایق دائمی در هنگام بتن ریزی استفاده می شود. یونولیت سقفی وزن سبکی دارد و کاربرد آن در ساختمان سازی، سبب کاهش وزن کلی ساختمان و مقاومت آن در برابر سایر عوامل خارجی مانند زلزله، می شود.

خط کامل یونولیت از خدمات تخصصی مجموعه آرتا ماشین با کادری مجرب می باشد. شرکت آرتا ماشین در زمینه خط پلاستوفوم به صورت تخصصی فعالیت دارد.

از دیگر موارد کاربرد یونولیت سقفی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بندی مواد غذایی
  • ساخت سردخانه ها
  • صنعت خودروسازی
  • راه سازی
  • باغداری و نهالکاری
  • ساخت ماکت و انواع تابلوها
  • عایق صوتی در محیط های شلوغ
  • و …
کاربرد یونولیت سقفی چیست
کاربرد یونولیت سقفی

مزایای استفاده از یونولیت سقفی

به کار بردن یونولیت به عنوان بلوک سقف، مزیت های بسیار  زیادی دارد اما قبل از اجرای آن، باید نکاتی مانند ایمنی در برابر آتش سوزی، مقاومت، اشکال هندسی و نحوه اجرای آن، مورد توجه قرار گیرد.

مجموعه آرتا ماشین فعال در خط پلاستوفوم دست دوم می باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خط تولید یونولیت سقفی با آرتا ماشین در تماس باشید.

مزیت های یونولیت سقفی

  • این محصول به دلیل وزن کمی که دارد، سبب کاهش وزن ساختمان می شود.
  • سبب کاهش اندازه تیر و ستون شده، در نتیجه تا حد زیاری موجب کاهش مصرف فولاد و آهن می شود که برای پروژه، مقرون به صرفه است.
  • با استفاده از یونولیت های سقفی، حدود ۳۰ درصد از وزن بتن مصرفی، کاهش می یابد.
  • سبب استحکام و مقاومت بالای ساختمان در برابر زمین لرزه می شود.
  • یونولیت سقفی عایق بسیار خوبی در برابر حرارت، برودت و صوت هستند.
  • کاربرد یونولیت های سقفی سبب کوتاه شدن زمان انجام پروژه و کم شدن دستمزد کارگر می شود.
  • به دلیل وزن سبک آن ها، حمل و نقل و جا به جایی راحتی دارند.

معایب یونولیت های سقفی

یونولیت های سقفی، در کنار مزیت های فراوانی که دارند، دارای یک عیب بزرگ هستند و آن هم عدم مقاومت در برابر آتش سوزی است. البته در صورتی که یونولیت سقفی از مواد مرغوبی ساخته شده باشد و  با رعایت الزامات ایمنی در برابر آتش، این مشکل تا حدود زیادی برطرف می شود. اما به طور کلی استفاده از ایونولیت های سقفی با توجه به مزایای زیاد و از همه مهم تر قیمت مناسب، روز به روز در حال افزایش است.

خط تولید فوم پلی استایرن از خدمات تخصصی مجموعه آرتا ماشین می باشد با ما همراه باشید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خط یونولیت با آرتا ماشین در تماس باشید.

 قیمت یونولیت های سقفی

از لحاظ قیمتی اگر بخواهیم بررسی کنیم، قیمت یونولیت سقفی به موارد مختلفی بستگی دارد که ممکن است باعث کاهش یا افزایش هزینه های پرداختی شود. در زیر برخی از این عوامل را نام برده ایم که شما هنگام خرید یونولیت سقفی باید به آن ها توجه کنید:

  • کیفیت ساخت: که هرچه بالاتر باشد محصول گران تر خواهد بود
  • اندازه: بسته به طول، عرض و قطر محصول قیمت ها متفاوت است. این ابعاد بسته به کاربرد می تواند متفاوت باشد.
  • وزن: هرچه تراکم محصول بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر است در نتیجه قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.
  • مواد اولیه: قیمت مواد اولیه یکی از فاکتورهایی است که به طور مستقیم در تغییر قسمت یونولیت سقفی تاثیر گذار است.
  • زمان خرید: در ماه های گرم سال به دلیل این که پروژه های ساختمانی بسیلری فعالیت خود را شروع می کنند، تقاضا برای سایر مصالح ساختمانی از جمله یونولیت سقفی نیز افزایش می باید. کارخانه های تولیدی نیز به منظور تولید بیش تر و رفع نیاز مشتری، به مواد اولیه بیش تری برای ساخت یونولیت سقفی نیاز دارند. افزایش تقاضا برای مواد اولیه سبب گران شدن این مواد و در نتیجه افزایش قیمت یونولیت های سقفی می شود.

خط یونولیت بسته بندی یکی از زمینه های فعالیت مجموعه آرتا ماشین می باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

یونولیت سقفی
یونولیت سقفی

یونولیت سقفی در آرتا ماشین

یونولیت های سقفی یکی از کاربردی ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود که با توجه به مزایای فراونی که دارد، استفاده از آن، روز به روز در حال افزایش است. می توانید یونولیت سقفی را از مراکز عرضه کننده این محصول در سراسر کشور تهیه کنید.

مجموعه آرتا ماشین با سابقه درخشان در خط تولید پلاستوفوم فعالیت می کند. خط تولید پلاستوفوم یونولیت از دیگر فعالیت های آرتا ماشین می باشد.

آرتا ماشین یکی از مجموعه های فعال در زمینه پخش و عرضه یونولیت های سقفی با کیفیت است که همواره محصولات خود را با قیمتی پایین تر از سایر فروشگاه ها، در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای دریافت اطلاعات بیش تر و بازدید از وب سایت آرتا ماشین، می توانید به سایت آرتا ماشین مراجعه فرمایید. ورق یونولیت چیست؟ یکی از مقالات دیگر سایت آرتا ماشین می باشد که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

کاربرد یونولیت سقفی در صنعت ساختمان سازی چیست؟

کاربرد یونولیت سقفی در صنعت ساختمان سازی، از یونولیت سقفی به عنوان عایق دائمی در هنگام بتن ریزی استفاده می شود. برای خواندن اطلاعات بیشتر با آرتا ماشین همراه باشید.

معایب یونولیت سقفی چیست؟

یونولیت های سقفی، در کنار مزیت های فراوانی که دارند، دارای یک عیب بزرگ هستند و آن هم عدم مقاومت در برابر آتش سوزی است. برای خواندن معایب یونولیت های سقفی با آرتا ماشین همراه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *