ورق یونولیت چیست؟

ورق یونولیت چیست؟

یونولیت (پلی استایرن انبساطی، استایروفوم و یا پلاستوفوم)، نوعی پلی مر سفید رنگ است که طی فرایندهای شیمیایی حاصل می شود. این ماده، عایق خوبی برای رطوبت، برودت و دما محسوب می شود و با توجه به مزایای زیاد آن، کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. مجموعه آرتا ماشین، قصد دارد در این مقاله اطلاعاتی را مورد یونولیت در اختیار شما قرار دهد تا خرید بهتر و راحت تری داشته باشید.

ورق یونولیت

یونولیت از مونومر استایرن، طی فرایندهایی شیمیایی حاصل می شود که از ویژگی های آن می توان به سبک وزن بودن، عایق رطوبت و دما، استحکام و مقاومت بالا، ماندگاری زیاد، قابلیت بازیافت و ‌… اشاره کرد. یونولیت را پس از ساخته شدن در کارخانه های تولیدی، به صورت ورق هایی با ابعاد متفاوت برش می دهد که به آن ها ورق یونولیتی می گویند. این محصول در بازار در ابعاد، شکل ها و رنگ های متفاوتی وجود دارد که می توانید با توجه به هدف و کاربردتان، مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

خط پلاستوفوم از زمینه های فعالیت شرکت آرتا ماشین با سال ها تجربه می باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ورق یونولیت چه کاربردی دارد؟

یکی از کاربردهای یونولیت، استفاده آن در صنعت ساختمان سازی است که استفاده از آن، مزیت های هم چون، استحکام و مقاومت ساختمان در برابر زلزله، کاهش وزن کلی ساختمان، به عنوان عایق در ساختمان، استفاده در کف و سقف و … اشاره کرد. یونولیت در صنایع مختلف دیگری از جمله صنایع غذایی برای بسته بندی مواد غذایی، ساخت انواع ماکت، پس زمینه تابلو اعلانات، سردخانه ها، ساخت پل و … اشاره کرد.

آرتا ماشین فعال در خط کامل یونولیت و خط کامل پلاستوفوم با سال ها سابقه و نیروی متخصص می باشد با ما در تماس باشید.

ورق یونولیت
ورق یونولیت چیست؟

مراحل ساخت ورق یونولیت

  • ابتدا مونومرهای استایرن، طی واکنش های ترکیب، به پلی استایرن تبدیل می شوند.
  • سپس پلی استایرن را در داخل دیگ هایی با درجه حرارت بالا، منبسط می کنند.
  • بعد از انبساط دانه های پلی استایرن، آن ها را توسط دستگاه های خشک کن پلاستوفوم خشک می کنند.
  • در این مرحله، دانه های پلی استایرن انبساطی خشک شده، فشرده سازی می شود.
  • پس از فشرده سازی، یونولیت آماده می شود. در این مرحله با استفاده از سیم داغ، اره مویی و یا کاتر، صفحات یونولیت را در ابعاد مختلفی برش می دهند و ورق های یونولیت تولید می شوند.

مجموعه آرتا ماشین فعال در خط پلاستوفوم دست دوم و خط تولید پلاستوفوم یونولیت می باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 مزایای فوم پلی استایرن

فوم پلی استایرن، یکی از مواد پرکاربرد در صنایع مختلفی از جمله صنعت غذایی، صنعت ساختمان سازی، شیرینی پزی و … است که مزیت های زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • عایق برودتی و حرارتی
  • عدم اجازه به رشد قارچ، باکتری ها و میکروب ها
  • قابل بازیافت
  • وزن کم و سبک، در عین حال استحکام و دوام بالا
  • کاهش ضایعات و مواد اضافی در ساختمان سازی
  • ضد ضربه
  • غیر سمی و بی خطر
  • کاهش بتن مصرفی تا ۳۰ درصد

جهت آشنایی بیشتر با خط تولید یونولیت سقفی با مجموعه آرتا ماشین در تماس باشید. شرکت آرتا ماشین فعال در زمینه یونولیت سقفی می باشد.

معایب فوم پلی استایرن

  • عدم مقاومت در برابر آتش سوزی و انتشار شعله های آتش به اطراف
  • مقاومت پایین در برابر برش
  • تغییر رنگ پلی استایرن توسط نور خورشید
  • عدم مقاومت فوم پلی استایرن در برابر حلال ها

به طور کلی مزیت های این محصول در مقایسه با معایب آن بیش تر است و استفاده از آن می تواند بسیار کاربردی و اقتصادی باشد. فقط باید از کاربرد فوم پلی استایرن در مناطقی که مستعد آتش سوزی هستند، جلوگیری شود. به اهمیت توصیه می شود قبل از اقدام به استفاده از یونولیت در صنعت ساختمان سازی، از بهترین و مرغوب ترین نوع ورق یونولیت استفاده و از اصول و نکات ایمنی در برابر آتش را رعایت کنید.

مجموعه آرتا ماشین با سابقه درخشان پیشرو در خط تولید پلاستوفوم، خط تولید یونولیت سقفی، خط یونولیت بسته بندی می باشد.

ورق یونولیت در آرتا ماشین

ورق یونولیت، به دلیل ویژگی هایی هم چون مقاومت بالا در برابر رطوبت، وزن سبک، استحکام و دوام بالا،  ضد ضربه بودن و … به یکی از مواد پر کا برد در صنایع مختلف تبدیل شده است. از کاربردهای این ماده می توان به مواردی هم چون بسته بندی مواد غذایی، تولید ظروف یک بار مصرف، کناف کاری و … اشاره کرد.

کاربرد ورق یونولیت
ورق یونولیت

خط تولید فوم پلی استایرن، خط پلاستوفوم، خط یونولیت از خدمات تخصصی مجموعه آرتا ماشین با سال ها تجربه می باشد با ما همراه باشید. خط یونولیت از زمینه های فعالیت شرکت آرتا ماشین می باشد.

فوم پلی استایرن در کنار مزیت های زیادی که دارد دارای معایبی نیز هست که یکی از بزرگ ترین ایرادات این محصول، عدم تحمل و مقاومت در برابر شعله های آتش است.  می توانید این محصول را در برترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از وب سایت آرتا ماشین ، تهیه فرمایید. برای آشنایی بیش تر و دریافت اطلاعات جامع درباره ارتا ماشین، محصولات و اطلاع از قیمت های آن، می توانید با تیم پشتیبانی آرتا ماشین تماس خاصل فرمایید.

یونولیت در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی برای بسته بندی مواد غذایی، ساخت انواع ماکت، پس زمینه تابلو اعلانات، سردخانه ها، ساخت پل کاربرد دارد. برای خواندن سایر مطالب درباره یونولیت مقاله بالا را مطالعه کنید.

ورق یونولیتی چیست؟

یونولیت را پس از ساخته شدن در کارخانه های تولیدی، به صورت ورق هایی با ابعاد متفاوت برش می دهد که به آن ها ورق یونولیتی می گویند. برای اطلاعات بیشتر با آرتا ماشین همراه باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *