نکات مهم برای خرید یونولیت

از کجا یونولیت بخریم؟ + نکات مهم برای خرید یونولیت

از کجا یونولیت بخریم؟

پیشرفت علوم و تکنولوژی‌های مختلف در دهه‌های گذشته سبب تحول و تغییر زیادی در صنایع شده‌است. منظور از تحول و تغییرات، تولید کالاهای جدید می‌باشد. یکی از این محصولات یونولیت است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فروانی دارد چرا که از ویژگی‌ها و کاربردهای بسیاری برخوردار است. یونولیت به کاهش وزن ساختمان، افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله، کاهش هزینه‌ها، مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و صوت و… کمک فراوانی می‌کند.

در این مقاله به بررسی کامل یونویت می‌پردازیم و همچنین در ادامه به پرسش از کجا یونولیت بخریم؟ پاسخ می‌دهیم. لازم به ذکر است که باید در هنگام خرید پارامترها و فاکتورهایی را مدنظر داشته باشید. در این مقاله به بررسی نکات مهم برای خرید یونولیت نیز می‌پردازیم.

یونولیت چیست؟

EPS (پلی استر فشرده) یا یونولیت، محصولی سبک می‌باشد که از دانه‌های پلی استر فشرده ساخته شده‌است. یونولیت توسط Eduard Simon شهروندی آلمانی در سال 1839 کشف شد. 95% یونولیت از هوا و تنها 5% آن پلاستیک می‌باشد. لازم به ذکر است که ذرات پلاستیکی جامد یونولیت از استایرن مونومر ساخته می‌شوند. یونولیت به طور معمول یک ترموپلاستیک جامد در دمای اتاق است که قابلیت ذوب در دماهای بالا را دارد و برای دیگر کاربردها مجددا به حالت جامد برگردد. خط یونولیت از زمینه های تخصصی فعالیت شرکت آرتا ماشین می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

کاربرد یونولیت

فوم‌های یونولیتی که علت دارا بودن ویژگی‌های فراوانی همچون عایق حرارتی مناسب، خواص میرایی مناسب و وزن سبک، کاربردهای زیادی دارند. از کاربردهای یونولیت می‌توان به استفاده از آن در ساخت و ساز، مصالح ساختمانی و همچنین بسته بندی مواد اشاره کرد. لازم به ذکر است که در اغلب تخته‌های اسفنجی از یونولیت به عنوان هسته فوم استفاده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره خط کامل یونولیت با شرکت آرتا ماشین در تماس باشید. شرکت آرتا ماشین پیشرو در زمینه خط کامل یونولیت می باشد.

ویژگی های یونولیت

همانطور که در بخش قبل گفته شد، از یونولیت در ساختمان سازی به وفور استفاده می‌گردد. علت این کاربرد از یونولیت، ویژگی‌های خاص آن نسبت به دیگر مصالح مشابه است. از مهم‌ترین ویژگی‌های یونولیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یونولیت دارای وزن اندکی می‌باشد.
  • در برابر حرارت و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • به عنوان عایق صوتی عملکرد خوبی دارد.
  • نصب و همچنین حمل و نقل این محصول راحت و آسان است.
  • استفاده از یونولیت سبب صرفه جویی در دیگر مصالح ساختمانی می‌گردد.
  • یکی از ویژگی‌های یونولیت قابلیت بازیافت آن می‌باشد. همچنین این محصول از طول عمر بالایی برخوردار است.
  • از دیگر ویژگی‌های مهمی که یونولیت دارد، سرعت بخشیدن به ساختمان سازی می‌باشد.
از کجا یونولیت بخریم؟
از کجا یونولیت بخریم؟

مزایای یونولیت

مزایای یونولیت به علت داشتن ویژگی‌های زیادی که دارد، از معایب آن بیشتر است. در این قسمت به مهم‌ترین مزایای یونولیت می‌پردازیم و سپس معایب آن را نیز بررسی می‌کنیم.

  • از اصلی‌ترین مزایای یونولیت، مقاومت آن در برابر رطوبت و حرارت است.
  • استحکام و دوام بالایی دارد.
  • به راحتی قابل بازیافت می‌باشد.
  • در انتخاب یونولیت محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید به اشکال و ابعاد مختلف آن را خریداری نمایید.
  • سبک است و حمل و نقل آن به راحتی انجام می‌گردد.
  • در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد.

معایب یونولیت

یونولیت نیز مانند دیگر مصالح ساختمانی، دارای معایبی می‌باشد اما در برابر مزایا و ویژگی‌هایی که دارد، معایب آن به چشم نمی‌آید. از معایب یونولیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از اصلی‌ترین معایب یونولیت، مقاومت کم آن در برابر حلال‌های آلی است.
  • یونولیت‌هایی که از کلروفلوروکربن تشکیل شده‌اند، به لایه ازن آسیب وارد می‌کنند.
  • در صورتی که با رنگ روغنی رنگ‌آمیزی شوند، قابلیت اشتعال دارند.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره خط تولید یونولیت سقفی با شرکت آرتا ماشین در ارتباط باشید. آرتا ماشین در زمینه خط تولید یونولیت فعال می باشد. این مجموعه با سابقه درخشان در زمینه ساخت دستگاه ها خط پلاستوفوم توانسته بخشی از نیاز این صنعت رو که همواره مورد نیاز هموطنان عزیز هست رو برطرف کند. در کل صنعت پلاستوفوم یکی از صنایع پویا کشور عزیزمان در زمینه ساختمان هست که همواره توانسته بخش عمده ای از نیاز این صنعت رو برطرف کند.

انواع یونولیت

اکنون که با یونولیت و همچنین کاربردها، معایب و مزایای آن آشنا شدید، خوب است انواع یونولیت را نیز مطالعه نمایید. یونولیت انواع فراوانی دارد اما ما در این بخش تنها یونولیت‌های رایج را بررسی می‌کنیم:

یونولیت فشرده

یونولیت فشرده از انواع یونولیت‌های ساختمانی می‌باشد که دارای دانسیته بالای 40 است به همین خاطر فشردگی زیادی دارد. این نوع یونولیت نسبت به دیگر انواع یونولیت، وزن بیشتری دارد. یونولیت فشرده در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، مجسمه سازی، ساختمان سازی و… استفاده می‌گردد.

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی از کابرد بیشتری برخوردار است. از این یونولیت در ساختمان سازی، ساخت قالب بتن در سقف‌های دال یک طرفه یا سقف تیرچه بلوک استفاده می‌گردد. یونولیت‌های سقفی مستطیل شکل‌اند و دانستیه 12 دارند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره خط پلاستوفوم دست دوم با شرکت آرتا ماشین در تماس باشید. شرکت آرتا ماشین در زمینه خط پلاستوفوم فعالیت می کند.

یونولیت دیوار

همانطور که از نام این نوع یونولیت پیداست، از آن در دیوار استفاده می‌کنند. از جمله مواردی که از یونولیت دیواری استفاده می‌شود، می‌توان به دیوار پوش فومی، فوم دیوار تزئینی، فوم دیوار پوش و پنل‌های سه بعدی دیوار اشاره کرد.

یونولیت تیرچه کرومیت

یونولیت‌های مورد استفاده در تیرچه کرومیت معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول به کرومیت‌هایی اختصاص دارد که در ابعاد 1 متر طول، عرض 66 سانتی متر و قطر 25 سانتی‌‌متر تولید می‌شوند. دسته دیگر یونولیت تیرچه کرومیت در ابعاد 1 متر طول، عرض 66 سانتی‌متر و قطر 20 سانتی‌متر تولید می‌گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خط یونولیت بسته بندی با شرکت آرتا ماشین در تماس باشید. شرکت آرتا ماشین فعال در زمینه یونولیت بسته بندی می باشد.

یونولیت بهتر است یا بلوک؟

سال‌هاست یونولیت جایگزین مناسبی برای بلوک شده‌است اما همچنان برخی از افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا یونولیت بهتر است یا بلوک؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کدام را باید با توجه به مکان استفاده انتخاب کرد. همانطور که در بخش مزایای یونولیت اشاره کردیم، یونولیت از وزن پایینی برخوردار است به همین خاطر سبب مقاومت بیشتر ساختمان در برابر زلزله می‌شود. به همین خاطر استفاده از آن در ساختمان‌های چند طبقه بسیار منطقی‌تر است. از طرفی دیگر یونولیت قیمت پایین‌تری نسبت به اغلب بلوک‌ها دارد. به همین خاطر یک گزینه مناسب و به صرفه برای ساخت انواع پروژه‌های ساخت و ساز می‌باشد.

خرید یونولیت
نکات مهم برای خرید یونولیت

از کجا یونولیت بخریم؟

امروزه به دلیل مزایای زیاد یونولیت استفاده از آن در زندگی بسیار فراوان شده است، به طوری که با نگاهی به اطراف خود می‌توانید انواع آن را مشاهده کنید. اکنون بازار خرید و فروش این گونه محصولات داغ شده‌است. اما متاسفانه برخی از فروشندگانی که در زمینه تولید و فروش یونولیت فعالیت می‌کنند، برای سود بیشتر خود یونولیت‌های بی‌کیفیت را با قیمت بالا به فروش می‌رسانند.

این موضوع می‌تواند خسارت‌های زیادی را برای خریداران و سازه‌‌‌ها ایجاد کند. به همین خاطر یکی از سوالات مهمی که برای خریداران پیش می‌آید این است که از کجا یونولیت بخریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که آرتا ماشین وارد کننده این گونه محصولات از کشورهای اروپایی می‌باشد که چندین سال است کیفیت و قیمت مناسب آن ویژگی خاص آن می‌باشد. در صورتی که قصد خرید یونولیت را دارید می‌توانید از سایت آرتا ماشین محصول مناسب خود را با مشورت گرفتن از کارشناسان این مجموعه با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. خط تولید پلاستوفوم از زمینه های فعالیت شرکت آرتا ماشین می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نکات مهم برای خرید یونولیت

در هنگام خرید یونولیت باید به پارامترهایی همچون چگالی و فشردگی یونولیت مناسب خود، دانسیته و وزن آن، طول، عرض و قطر مناسب، ظاهر آن، تعداد یونولیت مناسب، کیفیت بالا و… دقت لازم را داشته باشید تا بهترین یونولیت مناسب ساخت و ساز خود را انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی یونولیت، معایب، مزایا و کاربردهای آن پرداختیم. همانطور که گفته شد، این محصول در ساختمان سازی از کاربرد فراوانی برخوردار است چرا که ویژگی‌های زیادی دارد. در صورتی که قصد خرید یونولیت بدون واسطه و باکیفیت را دارید می‌توانید به سایت اصلی آرتا ماشین مراجعه کنید و با پشتیبان‌های این مجموعه تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند. ورق یونولیت چیست؟ یکی از مقالات سایت آرتا ماشین می باشد که توصیه می کنیم این مقاله را برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

از کجا یونولیت بخریم؟

برای خرید انواع یونولیت با شرکت آرتا ماشین تماس بگیرید. آرتا ماشین ارائه دهنده انواع یونولیت می باشد.

چه نکات مهمی برای خرید یونولیت وجود دارد؟

برای اطلاع از نکات مهم برای خرید یونولیت پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *